Begeleidingsmoment 4

14-11-2023

In dit begeleidingsmoment hebben we twee nieuwe studenten mogen ontvangen in ons onderzoek, nl. Sofie & Evelien. Zij hebben de ruimte gekregen om hun motivatie om deel te nemen te verduidelijken. Het viel me meteen op dat beiden zich spontaan inzetten op de competenties die ik ook voor ogen houd, nl. Leraars bewegen met hun hele zijn & Leraars bewegen samen.  Beiden gaven ze op een heel professionele en authentieke wijze hun ervaringen en opvattingen rond de problematiek weer en gaven ze blijk van een open houding; bereidheid tot samenwerking in contact met de rest van de groep. Dit prikkelde mijn motivatie om samen met deze twee studenten in verdere dialoog te gaan en te werken aan ons ultiem doel. Mijn gevoel van veiligheid in de groep kwam niet in gedrang. 

Verder zijn we tijdens deze sessie op het idee gekomen om een online document te maken, waarin iedereen zijn focus in onderzoek kan weergeven. Op deze manier kunnen we overlappingen vermijden en als leerkrachten goed samen bewegen. 

Ten slotte, hebben de lectoren nogmaals verduidelijkt dat het de bedoeling is om als een soort reporter verhalen te sprokkelen en telkens iets tastbaar uit elk onderzoek mee te nemen. Natuurlijk is hiervoor een grondig terreinonderzoek nodig, om met deze cruciale bagage gerichte vragen te kunnen stellen (leraars bewegen met hun hele zijn). 

Een aantal mogelijke plaatsen/concepten/personen/instanties/... die in de sessie aan bod kwamen -> verhalen verzamelen:

  • SID-ins bijvoorbeeld op 12 januari
  • Directeur van het Heilig Hartinstituut Heverlee
  • ORBIT vzw
  • IVAN programma 
  • Superdiversiteit
  • Bachelor-na-bachelor Meertalig onderwijs
  • Lector OPO Duurzaamheid en diversiteit o.a. Veerle Binon
  • andere huidskleur -> uitgaan van een bepaalde norm
  • Jongerenwerking Fabota
  • Jongerenwerking Den Tube
  • Pedagogische adviseurs
  • VRT CANVAS: 'Hoe was het op school?'
  • Durven contact op te nemen met het Cabinet (Zowie al contact gehad?)
  • Lieven Boeve: Directeur-generaal van Katholiek Onderwijs Vlaanderen
  • OKAN-leerkrachten
  • Centrum voor Levende Talen
  • Pascal Gielen: Cultuursocioloog
  • Wereldscholen - moslimscholen
  • Campus Hertogstraat: bevragen van merketingstudenten etc.
  • ...
© 2023 Bahar Tasdemir. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin