Begeleidingsmoment 7-8-9

15-04-2024

We werken met onze verdiepingsgroepje drie volledige dagen om ons kunstzinnig project volledig uit te plannen en vorm te geven. Vandaag was de eerste dag. 

De eerste sessie begon met een brainstorm. Chris en Jan hebben onze focuspunten van onderzoek, die we moesten neerschrijven, hiervoor doorgenomen. Ik heb een goed gevoel bij de groep studenten waarmee ik de komende periode nog mee zal samenwerken. Ik voel me veilig bij hun en ook voel ik dat mijn voorgenomen focuscompetenties, nl. leraars bewegen met hun hele zijn en leraars bewegen samen, hier zeker de kans krijgen of verder tot ontwikkeling te komen.

Leraars bewegen samen en met hun hele zijn: Wat ik persoonlijk erg fijn vind, is dat Chris en Jan sterk benadrukken dat dit ons project is en we zelf de verantwoordelijkheid in handen moeten nemen om het autonoom binnen de groep vorm te geven. Dit prikkelde, als ik voor ons allen spreek, ondernemerschap, de wil om actief aan de slag te gaan en onze eigen stempel op het verhaal te drukken. Dit zeker tijdens het brainstormen. We kwamen uit voor onze visie/perspectief en gingen vandaaruit in contact met de rest van de groep, ook met Chris en Jan. Het is juist omdat we zoveel autonomie en eigenaarschap voelen bij het onderzoek en het project in zijn geheel, dat het geen obstakel vormde om verder te bouwen op het idee dat Jan uiteindelijk in de groep gooide. We konden daar zeker mee aan de slag en tegelijkertijd kunnen onze afzonderlijke deelverhalen hier ook zeker een plaatsje krijgen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Doel van het kunstzinnig project: ons verhaal neerleggen met sensibilisering als gevolg 

VISUEEL TRIGGEREN:

Het idee van een grote houten constructie -> telraam met houten blokjes 

Schoolbord verdeeld in twee zijden : vertegenwoordiging leraarskamers (1) - vertegenwoordiging leerlingenpopulatie (2) -> houten blokjes in de verschillende huidskleuren -> sociale ongelijkheid door verhoudingen duidelijk weergeven

GESPREK OP GANG BRENGEN:

Telkens een QR-code achter elk houten blokje kleven. -> nieuwsgierigheid van de toeschouwer prikkelen -> na het beluisteren van een opname mogelijks in gesprek gaan + doorverwijzing naar algemene website met achtergrondinformatie rond ons onderzoek

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De volledige drie dagen waren Chris en Jan telkens beschikbaar op de campus of online om ons te ondersteunen waar nodig. 

Beetje bij beetje kreeg ons kunstwerk vorm! 

Leraars bewegen samen: Duidelijke takenverdeling waar ieder groepslid kan toespitsen op eigen sterkten!

Deeltaken:

  • Uittekenen ontwerp telraam, ook externen aanspreken voor hulp (Bv. de vriend van Sofie dat ingenieur is)
  • Contact opnemen met de technische dienst van de campus voor de effectieve vormgeving van het ontwerp + opvolging communicatie
  • Materialen verzamelen, zoals verschillende soorten kleuren van hout
  • Quotes uitkiezen uit de verzamelde verhalen, waarin de verschillende invalshoeken van het onderzoek in verwerkt zitten  
  • Quotes inspreken
  • Quotes knippen uit audiofragmenten
  • QR-codes aanmaken, lamineren en op de houten blokjes kleven
  • Gezamenlijke website vormgeven + inhoudelijk aanvullen


WEBSITE: https://www.jouwweb.nl/v2/website/5000628/editor/page/20899277

Gebruikersnaam: evelien.verschoren88@gmail.com

Wachtwoord: UCLLDivers2024




© 2023 Bahar Tasdemir. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin